Nu hvor vores unge programmører allerede har kendskab til to sprog til blokprogrammering, er det tid til at komme ind i verden af ægte programmering ved at sammenligne det med det, som de allerede kender. I løbet af niveauet kommer børn for første gang ind i dybderne af begreber som browser og programmeringsmiljø og lærer sig om det som er specifikt med webtermers programmering. Vores hovedfokus i løbet af niveauet er, at børn lærer sig om HTML- og CSS-browserteknologier og får ægte selvtillid. Efter at have gennemført dette niveau har de små programmører fået al viden og færdigheder til at skabe et websted om et emne som de synes er spændende. For bedre resultater er alle lektioner i niveauet projektorienterede. På denne måde forstærker børnene deres teoretiske viden ved at bruge det, de har lært sig, og lægger det fundament, de har brug for i deres udvikling i fremtiden.
Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.
500 punkter
Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.
Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.
Dette niveau gennemføres på Telerik Academy Skoles læseplan og materiale.
I den første lektion i dette modul lærer børn koncepter som computersoftware, programmering, programmeringsmiljø og browser. Disse koncepter danner grundlaget for alle efterfølgende undersøgelser. De følgende tre emner dækker den grundlæggende struktur i HTML, og børnene lærer udtryk som "tag" og "attribut". I den sidste fase af modulet skal unge programmører udvikle en webside, der indeholder alle elementerne, der læres i dette modul.
I løbet af modulets to første emner vil de grundlæggende HTML-tags og attributter fortsat blive introduceret, når børn udvikler den grundlæggende struktur på det websted, de vil fortsætte med at arbejde igennem til slutningen af dette niveau. Den anden halvdel af modulet introducerer CSS og grundlæggende oplysninger om farver, skrifttyper og billeder, som er vidt brugt andre steder, ikke kun i netværksprogrammering.
Det første emne i modulet fortsætter med at introducere de vigtigste HTML-tags, mens børnene fortsætter med at udvikle og opdatere det forrige modulprojekt. På denne måde får vi en dybere indsigt i CSS-stilen og viser den gode arbejdspraksis, der er nødvendig for at skabe mere end et mappe eller et filarrangementsprojekt.
I løbet af dette modul afslutter børnene det projekt, vi har arbejdet med siden starten. På dette avancerede trin på niveauet har vi muligheden for at introducere sværere begreber som "segmentering", "pseudoselecters" og "metadata" af dokumenter. Projektet i slutningen af dette modul er afsluttet, og børnene har mulighed for at præsentere det materiale, de har lært, ved at ændre og style projektet, som de synes passende.