Undervisning i Python programmeringssprog

Niveauet “Python Language Training” sigter mod at introducere børn til en verden af programmering med et faktisk programmeringssprog. Python er et tekstbaseret programmeringssprog, der bruges til at oprette applikationer, spil og websteder. Det er et af de mest egnede sprog for de studerende at komme ind i verden af computerprogrammering, og det bruges derfor til programmeringstræning i mange skoler og universiteter. Efter at eleverne har bestået de obligatoriske niveauer, hvor de blev fortrolige med programmeringsgrundlaget ved at skrive programmer med blokke, begynder de her at lære syntaksen for Python-sproget. De første klasser fokuserer på installation og introduktion til programmeringsmiljøet, hvorefter de begynder at oprette algoritmer til datasortering, arbejde med lister og løse forskellige algoritmiske problemer.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

python

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - Introduktion til Python programmeringssprog

I dette modul bliver børn på seniorniveau først bekendt med programmeringssproget Python. Modulet dækker børns introduktion til programmering i programmeringssprog, kendskab til Python, sammenligning af blokprogrammering, installation af IDLE (et integreret redigeringsmiljø) og det første program skrevet i Python.

Emner

  1. Hvad er et programmeringssprog? Hvad er Python?
  2. Lær IDLE at kende. De mest almindelige fejl. En applikation til Python-cyklustyper
  3. Grundlæggende kommandoer. Sammenligning mellem Scratch og Python
  4. Lad os spille Python - Oprettelse af et projekt

100 Punkter

Modul 2 - Arbejde med lister i Python

Formålet med dette modul er at gøre børn bekendt med de yderligere operationer, der er nødvendige for at arbejde med lister. Børnene arbejder på forskellige praktiske opgaver, mens de praktiserer dette.

Emner

  1. Работа по проект със списъци (J)
  2. Oprettelse af et projekt med lister (M)
  3. Liste over yderligere operationer, der kræves til arbejde
  4. Find en liste

100 Punkter

Modul 3 - Funktioner og sortering

Dette modul er dedikeret til programmeringsfunktioner. Børn bliver fortrolige med begrebet funktion, definition af funktion og opfordring til handling. Ved at arbejde på en række projekter praktiserer børn parametrisering og værdieregenskab, løser sorteringsalgoritmer og bestemmer omfanget af variabler i en funktion.

Emner

  1. Aktiviteternes art. Algoritmeproblemer og sortering
  2. Parametre og returneret værdi
  3. Dækning af variabler i operationer
  4. Forberedelse af et projekt, der indeholder en handlingsapplikation

100 Punkter

Modul 4 - TROPPER

Formålet med dette modul er at gøre børn bekendt med begrebet ”crowd” og dets forståelse. Når børnene forstår troppernes art, og hvordan de anvendes til programmering, kan de arbejde på projekter til sammenføjning, skæring og differentiering mellem tropper.

Emner

  1. Grundlæggende funktioner i tropper. Forene kræfter.
  2. Skærer tropper
  3. Forskellene mellem tropperne
  4. Forberedelse af et projekt med bulkapplikationer