Undervisning i programmeringssprog til Python

Formålet med Python-programmeringssprogundervisningsniveauet er at introducere børn til en verden af programmering i ægte programmeringssprog. Python er et tekstbaseret programmeringssprog, der bruges til at fremstille applikationer, spil og websteder. Dette sprog åbner døren til verden af computerprogrammering, og det er derfor, det bruges til at undervise i programmering i mange skoler og universiteter. På dette niveau kan børn begynde at lære Python-syntaks efter at have tidligere afsluttet de obligatoriske niveauer af fortrolighed med det grundlæggende ved programmering ved at skrive programmer og blokke. De første lektioner fokuserer på installation og fortrolighed med programmeringsmiljøet, hvorefter børn begynder at udvikle datasorteringsalgoritmer, liste arbejde og løse forskellige algoritmerelaterede opgaver.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

python

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - Introduktion til Python programmeringssprog

I dette modul bliver børn på seniorniveau først bekendt med programmeringssproget Python. Modulet dækker børns introduktion til programmering i programmeringssprog, kendskab til Python, sammenligning af blokprogrammering, installation af IDLE (et integreret redigeringsmiljø) og det første program skrevet i Python.

Emner

  1. Hvad er et programmeringssprog? Hvad er Python?
  2. Lær IDLE at kende. De mest almindelige fejl. En applikation til Python-cyklustyper
  3. Grundlæggende kommandoer. Sammenligning mellem Scratch og Python
  4. Lad os spille Python - Oprettelse af et projekt

100 Punkter

Modul 2 - Arbejde med lister i Python

Formålet med dette modul er at introducere børn til de yderligere operationer, der er nødvendige for at arbejde med lister. Børnene arbejder på forskellige praktiske opgaver, mens de praktiserer dette.

Emner

  1. Oprettelse af et projekt med lister (M)
  2. Liste over yderligere operationer, der kræves til arbejde
  3. Find en liste
  4. Listan lajittelu

100 Punkter

Modul 3 - FUNKTIONER  

Dette modul er dedikeret til programmeringsfunktioner. Børn bliver fortrolige med begrebet funktion, definition af funktion og opfordring til handling. Ved at arbejde på forskellige projekter praktiserer børn parametrisering af funktioner og værdiskabelse, løser algoritmiske opgaver relateret til sortering og bestemmer dækningen af variabler i en funktion.

Emner

  1. Aktiviteternes art. Algoritmeproblemer og sortering
  2. Parametre og returneret værdi
  3. Dækning af variabler i operationer
  4. Forberedelse af et projekt, der indeholder en handlingsapplikation

100 Punkter

Modul 4 - SÆT

Formålet med dette modul er at introducere børn til begrebet "sæt" og dets forståelse. Når børnene forstår troppernes art, og hvordan de anvendes til programmering, kan de arbejde på projekter til sammenføjning, skæring og differentiering mellem tropper.

Emner

  1. Grundlæggende funktioner i tropper. Forene kræfter.
  2. Skærer tropper
  3. Forskellene mellem tropperne
  4. Forberedelse af et projekt med bulkapplikationer