På dette niveau lærer børn at skabe deres egne spil ved hjælp af Roblox Studio - fra forhindringsbanespil til spændende eventyr, de vil udfordre deres venner med. Børn vil gennemgå de grundlæggende begreber i spildesign og programmeringssproget Lua samt revidere alle de hidtil dækkede grundlæggende koncepter, men denne gang ved hjælp af et ægte programmeringssprog. Ved afslutningen af dette niveau vil børnene være i stand til at oprette deres egne spil, som de kan dele og lege med deres venner. Programmet er velegnet til både avancerede elever og børn, der har dækket vores obligatoriske kurser.
Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.
500 punkter
Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.
Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.
I det første modul lærer vi Roblox-spilprogrammeringsmiljøet at kende og det programmeringssprog, der bruges til at udvikle Roblox-spil - Lua. Vi vil introducere hovedelementerne i Roblox Studio og lære at skabe elementer i vores spil. I dette modul opretter vi vores eget forhindringsbanespil. I den springer spilleren fra objekt til objekt, mens han undgår forhindringer for at nå slutningen af niveauet.
I andet modul udvikler vi vores eget eventyrspil, hvor spilleren udforsker en verden. I dette modul fokuserer vi på hovedelementerne i eventyrspil. Spilleren opdager elementer på kortet, samler dem og sælger dem for at vinde guld. Med det indsamlede guld kan de købe en større taske for at samle flere elementer.
I det tredje modul får vi oprettet vores eget Infinite Runner-spil, hvor spilleren skal undgå de indgående forhindringer og holde sig i live så længe som muligt. I dette modul får vi til at oprette, farve og flytte objekter i spillet ved hjælp af programmeringskode.
I introduktionen til dette modul introducerer vi visuel (blok) programmering til børn. Deres forståelse af programmeringsmiljøet uddybes, og de lærer, hvordan de bruger det, mens de udvikler deres første computerprogram. Hvert emne i modulet bygger videre på de unge programmerers viden og færdigheder til at bruge en begivenhed, en tilstand og en variabel og begynde at skrive kode til programmering af hardwarekomponenter.
De to første emner i modulet udfordrer børn til at anvende deres viden ved at udvikle et projekt i to forskellige programmeringsmiljøer. Derudover lærer unge programmører nye koncepter - "cykler" og "operatører". I dette modul skriver børn deres første vanskelige programmer og udvikler deres programmeringsevner ved hjælp af hardwarekomponenter.
Begge de første emner i modulet er afsat til to store spilprojekter, hvorigennem børn praktiserer den viden, de har tilegnet sig i praksis. De følgende to emner introducerer unge programmører til et nyt softwareværktøj til opbygning af mobile applikationer, hvilket også er et godt værktøj til at udvikle logisk tænkning.
I løbet af dette modul lærer børn meget om HTML og CSS, bliver fortrolige med strukturen i kommandoer og udtryk såsom tag og attribut. Modulets første emne forklarer koncepterne browser og udviklingsmiljø mere detaljeret, hvorefter det er let at flytte fra velkendte teknologimodeller til nye baseret på information fra de foregående tre moduler.
Ingen emner i dette modul.
I det fjerde modul får vi oprettet vores eget Battle Royale-spil. I denne type spil konkurrerer modstandere, indtil kun en spiller er tilbage på arenaen. Denne type spil inkluderer en måde at eliminere spillere på. Når kun en spiller er tilbage eller timeren er gået, slutter kampen og en ny runde begynder. Når vi udvikler denne slags spil, gennemgår vi forskellige faser: spilplanlægning, design, kodning og test, spilforbedringer.