Roblox-kodning for begyndere

På dette niveau lærer børn at skabe deres egne spil ved hjælp af Roblox-studiet - de lærer at skabe deres egne 3D-elementer og kontrollere dem i 3D-rummet. Ved hjælp af 3D-design og programmeringssproget Lua lærer børn nogle af de grundlæggende begreber i programmering - looping-konstruktioner, betingede konstruktioner, oprettelse af funktioner og kald af dem med begivenheder. I slutningen af ​​dette niveau vil børn være i stand til at skabe deres egne spil at dele og lege med deres venner. Programmet er velegnet til både avancerede elever og børn, der har dækket vores obligatoriske kurser.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - Første udviklingskoncepter i Roblox spil

I dette modul introduceres børnene til Roblox-spilprogrammeringsmiljøet. Vi skal lære børn at skabe deres egne elementer i spillet og udvikle deres egne engagerende spil.

Emner

  1. Hvad er Roblox Studio? Bliv bekendt med dets programmering miljø
  2. Skab din egen verden
  3. Skab forskellige former
  4. Projekt forberedelse

100 Punkter

Modul 2 - Gentagende handlinger i Roblox Studio

I dette modul introducerer vi et af nøglekoncepterne i programmering - loopede strukturer. Vi introducerer børnene til programmeringssproget Lua, som bruges til at programmere Roblox-spil.

Emner

  1. Skab et script. Introducer konceptet om <<variabler>>
  2. Introducer konceptet om <<cyklus>>. Forevige cyklusser i Lua.
  3. Counter loop og bestemmelses loop i Lua
  4. Projekt forberedelse - Modul 2

100 Punkter

Modul 3 - Programmerings forgrening i Roblox Studio.

I dette modul lærer børnene om betingede konstruktioner, og hvordan de bruges til at forgrene vores programmering til scenarier. Vi skal lære børnene, hvordan forskellige dele af vores programmeringskode aktiveres afhængigt af forskellige forhold.

Emner

  1. Hvad er en <<betingelse>> i Lua?
  2. Skab en simpel <<Hvis, så>> betingelse
  3. Skab en kompleks <<Hvis, så>> betingelser
  4. Projekt forbedrelse - Modul 3

100 Punkter

Modul 4 - Introduktion af funktioner og begivenheder i Roblox Studio

I dette modul introducerer vi børnene til programmeringsfunktioner og hvordan de bruges ved hjælp af begivenheder. Vi fortsætter med at hjælpe børn med at udvikle mere komplekse algoritmer i vores Roblox-spil.

Emner

  1. Hvad er en <<funktion>>? Definer <<funktion>> i Lua
  2. Hvad er en <<begivenhed>>? Funktioner fremkaldt via begivenheder
  3. Anvendelse af funktioner gennem parametre
  4. Projekt forbedrelse - Modul 4