På dette niveau lærer børn at skabe deres egne spil ved hjælp af Roblox-studiet - de lærer at skabe deres egne 3D-elementer og kontrollere dem i 3D-rummet. Ved hjælp af 3D-design og programmeringssproget Lua lærer børn nogle af de grundlæggende begreber i programmering - looping-konstruktioner, betingede konstruktioner, oprettelse af funktioner og kald af dem med begivenheder. I slutningen af dette niveau vil børn være i stand til at skabe deres egne spil at dele og lege med deres venner. Programmet er velegnet til både avancerede elever og børn, der har dækket vores obligatoriske kurser.
Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.
500 punkter
Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.
Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.
I dette modul introduceres børnene til Roblox-spilprogrammeringsmiljøet. Vi skal lære børn at skabe deres egne elementer i spillet og udvikle deres egne engagerende spil.
I dette modul introducerer vi et af nøglekoncepterne i programmering - loopede strukturer. Vi introducerer børnene til programmeringssproget Lua, som bruges til at programmere Roblox-spil.
I dette modul lærer børnene om betingede konstruktioner, og hvordan de bruges til at forgrene vores programmering til scenarier. Vi skal lære børnene, hvordan forskellige dele af vores programmeringskode aktiveres afhængigt af forskellige forhold.
I dette modul introducerer vi børnene til programmeringsfunktioner og hvordan de bruges ved hjælp af begivenheder. Vi fortsætter med at hjælpe børn med at udvikle mere komplekse algoritmer i vores Roblox-spil.