Programmering med Minecraft

På dette niveau får børnene udforske koncepter inden for datalogi ved hjælp af Microsoft MakeCode og Minecraft. Formålet med kurset er at udvikle logik, kreativ og rumlig tænkning, i det omfang børnene forstår komplekse begreber i programmering såsom begivenheder, betingelser, variabler, sløjfer, funktioner osv. Gennem den virtuelle 3D-verden af Minecraft. Dette kursus er meget specielt, især da det giver børnene mulighed for at lære gennem platformen til et af de mest populære computerspil i verden - Minecraft. At lære gennem Microsoft-platformen hjælper dem med at udforske og teste for sig selv, hvordan dette spil fungerer i sin kerne. Dette vil udvide deres horisont og vække deres sult efter kreativitet.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

wonder scratch-logo hopscotch microbit

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - Vent ... kan vi programmere i Minecraft?

I dette modul bliver vi fortrolige med Microsoft-platformen Minecraft Education. Vi lærer at bruge begivenheder i vores program. Vi kommer til at arbejde med koordinater, som hjælper os med at placere vores objekter og karakterer i rummet korrekt. Vi bliver bekendt med begrebet variabler. Uden dem ville hvert spil være kedeligt, så vi må lærer at bruge dem! I slutningen af ​​modulet skal vi også tale om, hvad iteration er, og hvilke forskellige typer sløjfer der er.

Emner

  1. Introduktion til Minecraft Education Edition. Begivenheder
  2. Arbejde med koordinater i Minecraft
  3. Sjov med variabler
  4. Hvad er en iteration? Looping

100 Punkter

Modul 2 - Minecraft-designer - Hvordan bygger man ved hjælp af kode?

I det andet modul har vi allerede fået et solidt kendskab til det grundlæggende, så det er på tide at bygge videre på det ved at studere de forskellige typer betingede konstruktioner. I dette modul bliver vi bekendt med funktionerne, og hvordan de hjælper os med at optimere lange og komplekse programmer. Børnene lærer blandt andet, hvad en matrix er, og hvordan den anvendes i programmering.

Emner

  1. Betingelser som en del af programmet
  2. Indlejrede forhold i Minecraft
  3. Funktioner og parametre i Minecraft
  4. Introduktion af arrayets koncept

100 Punkter

Modul 3 - Oplev verden med Minecraft

I det tredje modul får vi anvendt alt, hvad vi hidtil har lært, og hjælper børnene med at udvikle yderligere færdigheder i programmering af 3D-virtuelle rum via specielle virtuelle udfordringer. Vi har en lang række opgaver, hvor børnene samtidig kan lære nye ting om den virkelige verden omkring dem. Dette gøres imidlertid alt gennem prisme og elementer i Minecraft.

Emner

  1. Sjov matematik med Minecraft
  2. Minecrafts magiske verden
  3. Kunsten at tale med Minecraft
  4. Eksperimenter med dine blokke

100 Punkter

Modul 4 - Opret dit eget spil med Minecraft

I det fjerde modul har vores unge programmører allerede mestret alt det grundlæggende ved programmering med Minecraft. Nu kommer de til at bygge videre på denne viden ved at skabe komplekse projekter og bruge dem til at forfine alle detaljer, når de programmerer med blokke i Minecraft. Projekterne giver børnene mulighed for at frigøre deres fantasi og skabe deres egne komplekse programmer ved hjælp af al den viden, der er opnået fra de tidligere moduler. Dette modul er meget nyttigt for børnene, fordi det blandt andet udvikler deres analytiske, kritiske og kreative tænkning og udfordrer dem til at træde ud af deres komfortzone - de bliver dygtige skabere, ikke kun brugere.

Emner

  1. Et akvatisk eventyr med Minecraft
  2. Underverdenen
  3. Skattejagt
  4. Mastering survival mode