I dette niveau arbejder de små programmører med isoleringen af algoritmer i funktioner og procedurer ved hjælp af blokprogrammering i forskellige miljøer. De styrker deres evne til at arbejde med variabler, skabe interaktive spil og ved at programmere robotter og kredsløbskort "Micro:bit". De introduceres til begrebet "hukommelsesregister" og skaber interessante projekter i udviklingsdelen af niveauet.
Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.
500 punkter
Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.
Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.
I dette modul introduceres børn til operatorers karakteristika og de funktioner, de har i programmet. De vil omfatte forskellige typer af operatorer som en del af koden, der vil behandle informationen.
I dette modul vil børn supplere deres viden ved at blive bekendt med procedurer og funktioner. Vi vil forstå hvad de er til og hvordan programmet optimeres, når vi opretter funktioner, der indeholder et andet antal instruktioner.
I dette modul opretter børn spil ved at bruge betingede konstruktioner, løkker og basale begivenheder. De udvikler deres egen interaktive animation med forskellige betingelser og abstraktioner. De vil komplementere deres viden ved at designe et sofistikeret program, der omfatter interaktion mellem hardware- og softwareobjekt.
I dette modul opretter børn projekter, der omfatter alle de grundlæggende elementer i programmering, såsom forskellige typer af løkker, betingelser, begivenheder, procedurer og funktioner. Vil skaber 3D-effekter i animationer og spil, udvikler forskellige programmer med interaktion mellem flere end en robot samt interaktive animationer.