Niveau 4 – Jeg er snart voksen og kan selv kode

I dette niveau arbejder de små programmører med isoleringen af algoritmer i funktioner og procedurer ved hjælp af blokprogrammering i forskellige miljøer. De styrker deres evne til at arbejde med variabler, skabe interaktive spil og ved at programmere robotter og kredsløbskort "Micro:bit". De introduceres til begrebet "hukommelsesregister" og skaber interessante projekter i udviklingsdelen af niveauet.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

scratch-logo sphero microbit tynker

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - INTRODUKTION OG BRUG AF OPERATORER

I dette modul introduceres børn til operatorers karakteristika og de funktioner, de har i programmet. De vil omfatte forskellige typer af operatorer som en del af koden, der vil behandle informationen.     

Emner

  1. Hvad er en operatør?
  2. Forskellige operatører. Operandi
  3. Hvad er bogstaveligt?
  4. Projektin valmistelu

100 Punkter

Modul 2 - INTRODUKTION OG BRUG AF PROCEDURER OG FUNKTIONER

I dette modul vil børn supplere deres viden ved at blive bekendt med procedurer og funktioner. Vi vil forstå hvad de er til og hvordan programmet optimeres, når vi opretter funktioner, der indeholder et andet antal instruktioner.

Emner

  1. Hvad er procedurerne?
  2. Funktioner - Definitioner og applikationer
  3. Værdien af funktionen. Indtast værdien af funktionen
  4. Projektin valmistelu

100 Punkter

Modul 3 - PROJEKTER – AT SKABE SPIL OG INTERAKTIVE ANIMATIONER

I dette modul opretter børn spil ved at bruge betingede konstruktioner, løkker og basale begivenheder. De udvikler deres egen interaktive animation med forskellige betingelser og abstraktioner. De vil komplementere deres viden ved at designe et sofistikeret program, der omfatter interaktion mellem hardware- og softwareobjekt.

Emner

  1. Oprette et spil ved at anvende betingede strukturer og cyklusser
  2. Forberedelse af et projekt med basale begivenheder
  3. Oprettelse af interaktiv animation med betingelser og gentagelser
  4. Forberedelse af et projekt, der involverer software og hardware-interaktion

100 Punkter

Modul 4 - AFSLUTTENDE PROJEKTMODUL

I dette modul opretter børn projekter, der omfatter alle de grundlæggende elementer i programmering, såsom forskellige typer af løkker, betingelser, begivenheder, procedurer og funktioner. Vil skaber 3D-effekter i animationer og spil, udvikler forskellige programmer med interaktion mellem flere end en robot samt interaktive animationer. 

Emner

  1. Opret 3D-effekter til animationer og spil
  2. Oprettelse af et projekt med mere end en robot
  3. Forberedelse af et projekt med mere end en aktivitet
  4. Gør robot race opgaver