Niveau 2 – Jeg koder med forskellige IDE's og skaber spil

Niveauet ”Avanceret i blokprogrammering” omfatter den praktiske brug af det, de har lært sig i de foregående 2 niveauer, ved at udarbejde komplekse algoritmer og bygge videre på viden om variabler. På dette niveau har børn mulighed for at eksperimentere med det, de har lært sig op til nu ved at skabe komplekse spil. Her lærer børn sig at arbejde med flere end en variabel og vælge deres typer selv i henhold til deres egne spil. På dette niveau bygger børnene også på gennem adfærden hos robotter de programmerer, hvor variabler indgår i deres programmer for første gang. Sidst men ikke mindst lærer børn sig, hvordan de læser en færdiglavet kode og fjerner fejl i den – fejlfinding (debugging). Igen bruger  vi en række programmeringsmiljøer og hardware-værktøjer, da det er vigtigt for børn at se implementeringen af det program, de har oprettet, og hvordan det ville ændre sig, hvis en eller flere instruktioner ændres.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - OPRETTELSE OG FORENKLING AF ALGORITMER

Ved at optimere de komplekse algoritmer i modulerne lærer børn at forenkle deres programmer. I dette modul forbereder de projekter, hvor de bygger deres viden inden for opbygning af algoritmer og programmer.  

Emner

  1. Hvad er en algoritme?
  2. Bygningsalgoritmer
  3. Forenkling af algoritmer
  4. Projektforberedelse 5 (8-9)

100 Punkter

Modul 2 - CYKEL, BETINGING OG BASIS TRANSAKTION ALGORITMER

I dette modul lærer børn, hvordan man bruger betingede strukturer optimalt og skaber forskellige typer cykler. De bruger de oplysninger, de allerede har lært, til at lave vanskeligere spil og programmer.  

Emner

  1. Funktionel prioritering af komplekse algoritmer. Brug af algoritmebetingelser og -cyklusser
  2. Multidel algoritmer
  3. Virheiden poisto monimutkaisia algoritmejä rakennettaessa
  4. Projektforberedelse 6 (8-9)

100 Punkter

Modul 3 - HVOR ER MINE VARIABLER? (Variable)

Dette modul introducerer børnene til begrebet variabel. De lærer, hvordan man indstiller startværdien til en variabel, og hvordan man ændrer den i arbejdsprocessen. De lærer om de forskellige typer variabler, og hvordan de bruges i de forskellige programmeringsmiljøer.  

Emner

  1. Definition og procedurer
  2. Type og værdi af variabler
  3. Forskellige typer variabler
  4. Projektforberedelse 7 (8-9)

100 Punkter

Modul 4 - PROJEKTIMODUULI

Tässä projektimoduulissa lapset työstävät robottiprojekteja ja luovat pelejä. Tämän lisäksi heillä on mahdollisuus harjoitella kaikkea oppimaansa tekemällä erilaisia mielenkiintoisia kansainvälisten ohjelmointikilpailujen tehtäviä.

Emner

  1. Forberedelse af et interaktionsprojekt mellem hardware og software
  2. Projektforberedelse - Et interaktivt spil med en begivenhedsapp
  3. Design af et robotprojekt til en programmeringskonkurrence
  4. Oprettelse af et projekt baseret på din egen idé og præsentere det for offentligheden