Niveau 2 – Avancerede fundamentaler i programmering

I dette modul erbejder eleverne med at isolere algoritmer i funktioner og procedurer ved hjælp af blokprogrammering i forskellige miljøer. De styrker deres evne til at arbejde med variabler, skabe interaktive spil og ved at programmere robotter og kredsløbskort "Micro:bit". De introduceres til begrebet "hukommelsesregister" og skaber et interessant komplekst projekt i den sidste del af niveauet.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

tynker scratch-logo hopscotch microbit

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - SOM EN DEL I OPERATOREN INKLUDERET PROGRAM

I dette modul lærer børn om operatørernes art og deres struktur. De lærer deres rolle at kende og lærer, hvordan man bruger den korrekt til at berige deres programmer. De lærer, hvordan man bygger en algoritme med mere end en operatør.  

Emner

  1. Lær programoperatørerne at kende
  2. Operatørers struktur. Оperander
  3. Lær forskellige operatører at kende
  4. Arbejde med flere operatører (‘or’ and ‘and’/’and’ and ‘or’). Forberedelse af et projekt

100 Punkter

Modul 2 - ALGORITMSKABELSE OG OPTIMERING

I dette modul bliver børn mere fortrolige med begrebet algoritme. De laver komplekse projekter med forhold og cyklusser. Når man designer et komplekst program, skal der tages højde for mange situationer, der kan hindre opfyldelsen af det mål, vi har sat os. Formålet med dette modul er at hjælpe børn med at løse problemer og hjælpe dem med at overvinde forhindringer på deres vej.

Emner

  1. Definition af et algoritmekoncept. Opbygning af en algoritme
  2. Monimutkaisten algoritmien toimintojen prioriteetti. Ehtojen ja syklien käyttö algoritmissä.
  3. Fejlrettelser, når man bygger komplekse algoritmer
  4. Moniosaiset algoritmit. Algoritmien soveltaminen. Projektin valmistelu

100 Punkter

Modul 3 - ANVENDELSE AF PROCEDURER OG FUNKTIONER TIL PROGRAMMET

I dette modul lærer børn, hvordan man anvender alt, hvad de lærer, til deres interessante programmer. De lærer, hvordan man tildeler en værdi til en funktion, og hvordan man liste en funktion i et specifikt afsnit af koden. De udvikler komplekse procedureprogrammer, der kontrollerer adfærd fra forskellige robotter.  

Emner

  1. Toimintatapojen määrittely ja soveltaminen.
  2. Toiminnot. Toimintojen soveltaminen.
  3. Ohjeiden prioriteetti toimintoa laadittaessa. Toiminnon arvo.
  4. Työskentely useamman kuin yhden toiminnon kanssa ja niiden soveltaminen. Tutustuminen listoihin. Projektin valmistelu

100 Punkter

Modul 4 - FORBEREDELSE TIL EN FLERE LØSNING TIL EN OPGAVE

I dette modul skal børnene løse de opgaver, de er tildelt, og som de uafhængigt skal finde en løsning på. Modulet inkluderer programmer, der er relateret til den verdenskendte spilomdannelse og programmeringsopgaver for robotter i internationale programmeringskonkurrencer. Til disse opgaver kan børn prøve at finde en løsning og vise, hvad de er i stand til ved at eksperimentere og anvende deres egne ideer i det digitale miljø for programmering.

Emner

  1. Oprettelse af et spil, hvor der er en variabel og mange variabler for hvert tegn for hver karakter
  2. Forberedelse af et projekt, der involverer mere end en robotinteraktion
  3. Forberedelse af et robotikprojekt til en international programmeringskonkurrence
  4. Lav et projekt baseret på din egen idé og præsentere det for offentligheden