Alle kan være programmørere

Dette niveau viser de små programmører blockchain-programmeringsverdenen ved at lære dem om de grundlæggende principper og trin bag oprettelsen af et computerprogram. Ved hjælp af forskellige værktøjer og projekter bliver børn bekendte med nøglefunktioner i computersystemet, begreber som software, hardware, algoritme, program og programmeringsmiljø. Når læring og det at have det sjovt går hånd i hånd, udvikles evnen til logisk tænkning. Grundlæggende begreber i oprettelse af software som begivenheder, cyklusser, variabler og betingelser præsenteres gennem visuelle programmeringsværktøjer, der gør dem forståelige og tilgængelige for børn uden tidligere erfaring med at skrive en kode. Brug af forskellige programmeringsmiljøer samt implementering af forskellige indlæringsmetoder sætter hver lille programmører i stand til at vise sine styrker og vælge hans/hendes fremtidige handlingsfelt. Det sidste modul af niveauet bygger på, alt børn har lært sig i de første tre, introducerer børn til en verden af webprogrammering og forbereder dem til at tage de første skridt hen imod oprettelse af deres egen websted.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

css-html scratch-logo mit-app-inventor microbit

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

Drevet af

Telerik Academy

Dette niveau gennemføres på Telerik Academy Skoles læseplan og materiale.

Boards

Et niveau = 4 Moduler

Location

En modul = 4 Klasse

Time

En klasse = 120 minutter

Indskrive

100 Punkter

Modul 1 - Kode Blocks

I introduktionen til dette modul introducerer vi visuel (blok) programmering til børn. Deres forståelse af programmeringsmiljøet uddybes, og de lærer, hvordan man bruger det, mens de designer deres første computerprogram. Hvert emne i modulet bygger på de unge programmerers viden og færdigheder til at bruge en begivenhed, en tilstand og en variabel og til at begynde at skrive kode til programmering af hardwarekomponenter.

Emner

  1. Ohjelma ja algoritmi. Kuka hallitsee tietokonetta?
  2. Jokaisella koodilohkolla on alkupiste. Tapahtumat
  3. Huomio! Koodin polut ja mutkat. Jos-lauseet
  4. Kätkettyjen aarteiden vartijat. Muuttujat.

100 Punkter

Modul 2 - Programmer og mikrocomputere

De to første emner i modulet udfordrer børn til at anvende deres viden ved at udvikle et projekt i to forskellige programmeringsmiljøer. Derudover lærer unge programmører nye koncepter - "cykler" og "operatører". I dette modul skriver børn deres første vanskelige programmer og udvikler deres programmeringsevner ved hjælp af hardwarekomponenter.

Emner

  1. Tornado i kode. Cykler
  2. Codemasters. Hvis sætninger, variabler og cyklusser
  3. Hvem er bedre, større, smartere? operatører
  4. Fang mig, hvis du kan! fejlkorrektion

100 Punkter

Modul 3 - Udvikl dit første spil. Programmer din smartphone!

Begge de første emner i modulet er afsat til to store spilprojekter, hvorigennem børn praktiserer den viden, de har tilegnet sig i praksis. De følgende to emner introducerer unge programmerere til et nyt softwareværktøj til opbygning af mobile applikationer, som samtidig er et godt værktøj til at udvikle logisk tænkning.

Emner

  1. Lav et spil! Grundlæggende begreber inden for spilprogrammering. Projekter I
  2. Lav et spil! Grundlæggende begreber inden for spilprogrammering. Projekt II
  3. Smartphones elsker også koder. Begivenheder og parametre i mobile apps
  4. Kod som du ønsker. Funktioner

100 Punkter

Modul 4 - Hvilken browser?

I løbet af dette modul lærer børn meget om HTML og CSS, bliver fortrolige med den grundlæggende struktur i kommandoer og udtryk såsom tag og attribut. Modulets første emne forklarer koncepterne browser og udviklingsmiljø mere detaljeret, hvorefter det er let at flytte fra velkendte teknologimodeller til nye baseret på information fra de foregående tre moduler.

Emner

  1. Fra et tomt vindue til en webside
  2. Hvilket sprog taler computeren?
  3. Bruger CSS mine blyanter?
  4. Vi har lært så meget!