Age 8-9

Niveau 1 – Jeg har kendskab til verden med blockly (programmering med blokke)

På dette niveau lærer børn i alderen 8 og 9 om gentagne handlinger og forgreningsprogrammer, samt hvad begivenheder er, mens de skaber interessante spil i forskellige programmeringsmiljøer.

Kurset er tilgængelig i dine centre:
Dato 31/10/2020 (lørdag)
Varighed 13:00 - 15:00 (2h)
Pris 1500.00 Dkk
Hal MindHub Søborg
Indskrive

Information om modulet

På dette niveau lærer børn i alderen 8 og 9 om gentagne handlinger og forgreningsprogrammer, samt hvad begivenheder er, mens de skaber interessante spil i forskellige programmeringsmiljøer.

Certifikat

Certificates Mindhub

Den studerende modtager certifikat for hvert afsluttet niveau.

Bonuspoint

500 punkter

Hvert afsluttet modul bringer dig 100 point og det fulde niveau 500 point.

Værktøj

wonder scratch-logo hopscotch sphero

Nogle af instrumenterne og programmeringsmiljøerne, som de studerende bruger på dette niveau.

100 Punkter

GRUNDLÆGGENDE BEGREBER I BLOKPROGRAMMERING

I dette modul lærer børn sig, at computere kun kan udføre klare og præcise kommandoer, der er i passende rækkefølge for at føre til det ønskede slutresultat.  

 

Emner

  1. Hvad er instruktionerne og programmet? Prioritet for instruktioner
  2. Succesfunktioner i programdesign og arbejde med forskellige typer interface
  3. Lær operatører og grundlæggende matematik
  4. Projektforberedelse 1 (8-9)

100 Punkter

PROGRAMSKRIFT. BETINGELSESSTRUKTURER I PROGRAMMERING

I dette modul bliver børn først bekendt med betingede strukturer. Som en del af deres program lærer børnene fra en betinget operatør, hvordan forskellige dele af koden opfører sig afhængigt af den givne tilstand.

Emner

  1. Hvad er betingelsen? Sandt eller falsk (True or False)
  2. Enkle betingede strukturer og flerkomponenttilstand
  3. Indlejrede betingelser og anvendelse af logisk operatør
  4. Projektforberedelse 3 (8-9)

100 Punkter

REPEATEREDE FUNKTIONER (CYKELCIRKEL)

I dette modul bliver børn bekendt med cykler - programmeringsstrukturer, der hjælper et specifikt stykke kode / fragment arbejde gentagne gange. De tillader, at en given kommando eller sekvens af instruktioner gentages mange gange, eller indtil en forudbestemt betingelse er opfyldt.

 

Emner

  1. Hvad er en cyklus? Hvad er en iteration?
  2. Uendelige programmeringscyklusser, tællecyklusser, gentagelse op til en bestemt funktion
  3. Indbyggede cykler og betingede cyklusser. Blanding af forskellige cykler
  4. Projektforberedelse 2 (8-9)

100 Punkter

Gennemførelse af begivenheder i programmet

I dette modul bliver børn bekendt med begrebet "begivenhed" i programmering. At indarbejde en begivenhed i algoritmen giver os mulighed for at logge ind på programmet via forskellige kanaler, såsom kontrol af spilkarakterer eller robotter. Vi lærer også, hvordan robotter kan kommunikere med hinanden eller med softwaretegn.

 

Emner

  1. Hvad er begivenheden?
  2. "At skubbe ud" og "Fange" en begivenhed
  3. Oprindere og forbrugere
  4. Projektforberedelse 4 (8-9)

Mentors